Hulp

Account aanmaken/wijzigen

Wat heb ik aan een account?

Een account aanmaken is aan te raden als u lid bent van de Woonbond, een abonnement heeft op een van onze tijdschriften en/of als u wilt bestellen in onze webwinkel. Met een account kunt u:

  • Met korting bestellen in de webwinkel (leden)
  • Een gratis abonnement nemen op extra e-nieuwsbrieven voor leden (leden)
  • Documenten downloaden die speciaal voor leden en/of abonnees zijn (leden/abonnees)
  • Uw contactgegevens (zoals uw postadres) wijzigen (leden/abonnees)

  • Uw eerdere bestellingen in de webwinkel terugzien (alle accounthouders)
  • In de webwinkel kiezen voor de betaalmogelijkheid acceptgiro (organisaties, lid en niet-lid)

Zowel persoonlijke leden als bestuursleden van huurdersorganisaties die lid zijn kunnen een ledenaccount aanmaken. Het ledenaccount voor bestuursleden van lidorganisaties geeft extra rechten.

Hoe maak ik een account aan?

Klik op nieuw account aanmaken. Op het e-mailadres dat u invoert ontvangt u verdere instructies. Bent u lid van de Woonbond of zit u in het bestuur van een lidorganisatie? Gebruik dan bij voorkeur het mailadres dat al bekend is bij de ledenadministratie van de Woonbond. Dan wordt uw account direct voorzien van de juiste ledenrechten. Als het mailadres waarmee u het account aanmaakt nog niet bekend is in onze ledenadministratie kan het een paar dagen duren voordat uw account ledenrechten krijgt.

Kunnen meerdere bestuursleden van dezelfde huurdersorganisatie een account hebben?

Ja, dat kan. Als bij de Woonbond bekend is dat u bestuurslid bent kunt een account krijgen dat is voorzien van ledenrechten.  Is uw persoonlijke mailadres bekend bij onze ledenadministratie?  Maak dan bij voorkeur met een account aan met dit persoonlijke mailadres. Dat maakt het makkelijker om uw account direct van de juiste rechten te voorzien. Met 'persoonlijk mailadres' bedoelen we uw privé-mailadres of het zakelijke contactadres dat u gebruikt voor uw werkzaamheden bij uw huurdersorganisatie (bijv: voorzitter@ of secretaris@). 

Ik ben geen lid of abonnee. Waarom zou ik een account aanmaken?

Aanmaken van een account heeft zin als u iets wilt bestellen in onze webwinkel. Als u een account heeft kunt u eerder geplaatste bestellingen inzien, bezorgadressen beheren en een volgende keer sneller bestellen. Heeft u geen behoefte aan deze functies? Om te kunnen bestellen in de webwinkel of om aan te melden voor de nieuwsbrieven die wij aan leden én niet-leden aanbieden is het aanmaken van een account niet verplicht.

Wat gebeurt er met mijn account als ik geen lid meer ben?

Uw account blijft behouden, maar zal niet langer voorzien zijn van ledenrechten. U kunt dan niet meer met korting bestellen in de webwinkel, nieuwsbrieven voor leden ontvangen of pagina's bekijken waar alleen leden toegang toe hebben.

Hoe verwijder ik mijn account?

Heeft u een account en wilt u dat dit verwijderd wordt? Of wilt u niet langer dat uw account is gekoppeld aan uw lidmaatschap of abonnement? Met het formulier Verwijder mijn account stuurt u een verzoek aan de sitebeheerder.

Inloggen

Wat als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Klik op wachtwoord vergeten. U krijgt dan een link toegestuurd waarmee u eenmalig kunt inloggen en een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

Nieuwsbrieven

Kan ik mij aan- of afmelden voor digitale nieuwsbrieven?

Ja, zowel aanmelden als afmelden kan op de pagina Nieuwbrieven. Heeft u een ledenaccount? Dan zijn er extra nieuwsbrieven beschikbaar waarop u een gratis abonnement kunt nemen.