Belangenbehartiger
De Woonbond komt op voor de belangen van huurders. We staan voor betaalbare huren, goede woningen in leefbare wijken en sterke huurdersorganisaties. Wat hebben we de afgelopen jaren voor u bereikt?
SuccessenAls je een kamer gaat bekijken, is het handig iemand mee te nemen die kritisch meekijkt en meedenkt. In je eentje is de kans groter dat je (te) snel ja zegt tegen een kamercontract, zonder een gebrek te zien waar je later last van krijgt. Bijvoorbeeld dat je bij je hospita door haar woonkamer moet om naar het toilet te gaan. Realiseer je je dat niet op het moment dat je de kamer accepteert, dan kun je daar achteraf spijt krijgen. En zo zijn er meer situaties.
Het helpt om een lijstje te maken van dingen waarop je moet letten, zoals:
Maak aparte afspraken over de kale huur en het voorschot voor de servicekosten.
'Last but not least'. Wees kritisch op een al te aantrekkelijke aanbieding. Woningcorporaties bieden eigenlijk nooit appartementen aan via commerciële kamersites op internet. Vertrouw je het niet, neem dan contact op met het Kadaster om erachter te komen wie de eigenaar is van het pand, google op naam van de verhuurder, of bel met een niet-commercieel kamerbemiddelingsbureau (of met een corporatie) in de betreffende plaats. Daar kent men vaak de namen van verdachte bureaus en/of personen.
De Woonbond komt op voor de belangen van huurders. We staan voor betaalbare huren, goede woningen in leefbare wijken en sterke huurdersorganisaties. Wat hebben we de afgelopen jaren voor u bereikt?
SuccessenVragen over huren of problemen met je verhuurder? Woonbondleden vragen advies bij de Huurderslijn (020-551 77 55).
Een goed geïnformeerde huurder krijgt meer voor elkaar! De Woonbond heeft tientallen brochures over de rechten van huurders en huurdersorganisaties. Je bestelt ze in onze webwinkel.
webwinkel