Meteen naar de content

Huurderslijn

Heb je een vraag over je rechten als huurder, of wil je weten hoe je die rechten kunt verzilveren? Bel de Huurderslijn, de ledenservice van de Woonbond.

De Huurderslijn geeft advies aan:

  • Persoonlijke leden
  • Bestuursleden van organisaties die lid zijn

Ben je nog geen lid, dan kun je telefonisch een lidmaatschap afsluiten. Of online een lidmaatschap kopen.

De Huurderslijn (020 – 551 77 55) is bereikbaar op

  • maandag tot en met vrijdag van 9.30 tot 11.30 uur
  • dinsdag en donderdag ook van 18 tot 19 uur

Waarover bellen?

Je kunt bellen met allerlei vragen en problemen die met rechten van huurders te maken hebben. Bijvoorbeeld:

  • Je krijgt een forse huurverhoging aangezegd en vraagt je af of je bezwaar kunt maken.
  • Je moet servicekosten bijbetalen, terwijl onduidelijk is waarom.
  • Je woning wordt slecht onderhouden, maar de verhuurder neemt je klachten niet serieus.
  • De verhuurder eist dat je zelf aangebrachte veranderingen ongedaan maakt.
  • Er blijken plotseling sloopplannen te zijn voor je buurt.
  • Buren veroorzaken ernstige overlast, maar de verhuurder onderneemt daar niets tegen.
  • De eigenaar dreigt met huuropzegging vanwege plannen om de woning te verkopen.
  • Je vraagt je af of een bepaling in je huurcontract wel redelijk is.
  • Bij het sluiten van het huurcontract moet je hoge bemiddelingskosten betalen.
  • De verhuurder dreigt je uit de woning te zetten omdat je in onderhuur zit.
  • Je probeert woningruil, maar dat lukt dit omdat de verhuurder niet wil meewerken.
  • De verhuurder heeft renovatieplannen die je niet ziet zitten.
  • Je twijfelt of je recht hebt op een verhuiskostenvergoeding.

In plaats van bellen

Als je belt word je het snelste geholpen. Is bellen voor jou niet mogelijk? Log in en stel je vraag via Mijn vraag aan de Huurderslijn. Je krijgt dan binnen 10 werkdagen een schriftelijke of telefonische reactie, of zoveel eerder als actuele drukte toelaat.