Hoe krijg ik mijn waarborgsom terug?
Welke termijn is redelijk voor het terugbetalen van een waarborgsom en wat kun je doen als de verhuurder niet wil betalen?
Welke termijn is redelijk voor het terugbetalen van een waarborgsom en wat kun je doen als de verhuurder niet wil betalen?
Mijn cv-ketel is uitgevallen. Mijn verhuurder zegt dat ik zelf een monteur moet bellen. Klopt dat? Ook vraag ik me af wie de reparatie moet betalen. En of het erg is dat de ketel niet jaarlijks gecontroleerd wordt.
Het water loopt langs de kozijnen naar binnen en veroorzaakt schimmel in huis. Wat nu?
Mag de verhuurder een hoge huurprijs vragen terwijl aan de inmiddels slechte onderhoudsstaat van een vooroorlogse woning nooit iets is gedaan?
Is de verhuurder verplicht schade in de woning te vergoeden die door een lekkage is ontstaan?
Kan de huurder bezwaar maken tegen het voorstel van de verhuurder tot jaarlijkse huurverhoging omdat onderhoudsgebreken (nog) niet zijn verholpen?
Wie is er verantwoordelijk voor het onderhoud als de verhuurder is overleden, en niet bekend is wie de nieuwe verhuurder is?
Mijn verzekeraar wil de schade als gevolg van een lekkage niet vergoeden. Moet de verhuurder deze schade vergoeden of draai ik daar zelf voor op?
Tot welk niveau kan de Huurcommissie de huur verlagen bij onderhoudsklachten?
Ik heb bij mijn verhuurder geklaagd over achterstallig onderhoud, maar hij luistert niet. Wat kan ik doen?
De Woonbond komt op voor de belangen van huurders. We staan voor betaalbare huren, goede woningen in leefbare wijken en sterke huurdersorganisaties. Wat hebben we de afgelopen jaren voor u bereikt?
SuccessenVragen over huren of problemen met uw verhuurder? Woonbondleden vragen advies bij de Huurderslijn (020-551 77 55).
Een goed geïnformeerde huurder krijgt meer voor elkaar! De Woonbond heeft tientallen brochures over de rechten van huurders en huurdersorganisaties. U bestelt ze in onze webwinkel.
webwinkel