Wat kan ik doen bij discriminatie?
Wat kan ik als huurder of woningzoekende doen als ik gediscrimineerd wordt op de woningmarkt?
Wat kan ik als huurder of woningzoekende doen als ik gediscrimineerd wordt op de woningmarkt?
Ik ben 86 jaar en slecht ter been, zodat ik niet meer naar de bovenverdieping kan waar de slaap- en badkamer zich bevinden. De gemeente heeft mijn verzoek om een traplift afgewezen, omdat ik dit had kunnen zien aankomen vanwege mijn leeftijd. Ik had volgens de gemeente eerder zelf maatregelen moeten nemen. Klopt dat?
Klopt het dat 'zorgwoningen' per 1 oktober 2015 extra woningwaarderingspunten kregen? Is wat vroeger een 'serviceflat' heette hetzelfde als een 'zorgwoning'?
Kan een met een ouder samenwonend kind de huur voortzetten als de ouder niet langer in de woning kan blijven?
Is het normaal dat je het huurcontract, of een kopie daarvan, niet eerst mee naar huis mag nemen om het goed door te lezen?
Kun je huurder worden van een betaalbare corporatiewoning door deze over te nemen van vrienden of bekenden?
Heeft de huurder het recht om een vrijkomende huurwoning over te nemen omdat die beter bij de woonsituatie past of kan er anders van woning worden geruild?
Ik heb een klacht over de woonruimteverdeling en woningtoewijzing in mijn gemeente. Waar kan ik terecht met deze klacht?
Mogen gederfde servicekosten wegens leegstand worden doorberekend?
Ik heb een nieuwe huurwoning. De vorige huurder vraagt overnamekosten voor gordijnen en vloerbedekking. Mag dat?
De Woonbond komt op voor de belangen van huurders. We staan voor betaalbare huren, goede woningen in leefbare wijken en sterke huurdersorganisaties. Wat hebben we de afgelopen jaren voor u bereikt?
SuccessenVragen over huren of problemen met uw verhuurder? Woonbondleden vragen advies bij de Huurderslijn (020-551 77 55).
Een goed geïnformeerde huurder krijgt meer voor elkaar! De Woonbond heeft tientallen brochures over de rechten van huurders en huurdersorganisaties. U bestelt ze in onze webwinkel.
webwinkel