Hoe krijg ik mijn waarborgsom terug?
Welke termijn is redelijk voor het terugbetalen van een waarborgsom en wat kun je doen als de verhuurder niet wil betalen?
Welke termijn is redelijk voor het terugbetalen van een waarborgsom en wat kun je doen als de verhuurder niet wil betalen?
Ik ben 86 jaar en slecht ter been, zodat ik niet meer naar de bovenverdieping kan waar de slaap- en badkamer zich bevinden. De gemeente heeft mijn verzoek om een traplift afgewezen, omdat ik dit had kunnen zien aankomen vanwege mijn leeftijd. Ik had volgens de gemeente eerder zelf maatregelen moeten nemen. Klopt dat?
Mijn verhuurder wil dat ik voor mijn nieuwe woning een waarborgsom betalen. Mag dat nog wel?
Mag mijn verhuurder borg inhouden vanwege schimmel op de muur en kapotte inbouwapparatuur?
Heeft de huurder de mogelijkheid om van de verhuurder te verlangen dat er een lift bij het woningcomplex wordt geplaatst?
Kan de verhuurder van de huurder verlangen een waarborgsom van vier maanden huur te betalen?
Mag de verhuurder tegenwoordig nog een waarborgsom of bankgarantie vragen?
Kan mijn huisbaas de huur van mijn kamer opzeggen omdat hij ruzie met mij heeft?
Mijn verhuurder weigert, nu ik verhuis, de waarborgsom terug te betalen. Kan ik hier iets tegen ondernemen?
De Woonbond komt op voor de belangen van huurders. We staan voor betaalbare huren, goede woningen in leefbare wijken en sterke huurdersorganisaties. Wat hebben we de afgelopen jaren voor u bereikt?
SuccessenVragen over huren of problemen met uw verhuurder? Woonbondleden vragen advies bij de Huurderslijn (020-551 77 55).
Een goed geïnformeerde huurder krijgt meer voor elkaar! De Woonbond heeft tientallen brochures over de rechten van huurders en huurdersorganisaties. U bestelt ze in onze webwinkel.
webwinkel