Digitale publicaties

Vocht- en schimmelaanpak in prestatieafspraken

Veel huurders kampen met vocht en schimmel in hun woning. De aanpak van schimmel- en vochtproblemen is erg lastig. Vaak zijn er meerdere oorzaken, zowel bouwtechnische problemen van de woning als de manier waarop de bewoners de woning gebruiken. De Woonbond adviseert daarom om vocht- en schimmelproblematiek als een apart onderwerp te behandelen bij het maken van prestatieafspraken en concrete afspraken te maken met de verhuurder en de gemeente. Lees meer over Vocht- en schimmelaanpak in prestatieafspraken

folder / brochure | publicatiedatum: 2 juli 2020

Second Opinion Energiebesparende maatregelen

Veel verhuurders komen met plannen om energiebesparende maatregelen te treffen in bestaande woningen. Maar hoe weet je als huurdersorganisatie of het om een goed plan gaat? Dit infoblad beschrijft wat u kunt verwachten van een second opinion door de Woonbond. Lees meer over Second Opinion Energiebesparende maatregelen

folder / brochure | publicatiedatum: 15 augustus 2017

NOM-woning: de energierekening na een jaar op nul

Een nul-op-de-meter (NOM) woning is een woning waarin net zoveel energie wordt opgewekt (door zon, wind of warmtepompen) als verbruikt, gemiddeld genomen over een jaar tijd. Lees in deze brochure alles over nul-op-de-meter en waar je als huurder op moet letten. Lees meer over NOM-woning: de energierekening na een jaar op nul

folder / brochure | publicatiedatum: 15 mei 2017
Resultaat 1 - 10  (van 11)

Pagina's

De Woonbond is er voor huurders en hun organisaties!

Word nu lid en profiteer van alle voordelen