Digitale publicaties

Tussenrapportage Meldpunt Energiealarm 2021-2022

De Woonbond heeft in de periode 25 oktober 2021 t/m 31 januari 2022 557 (unieke) meldingen ontvangen op het Meldpunt Energiealarm. Deze meldingen zijn geanalyseerd. De resultaten hiervan staan in deze tussenrapportage. Het meldpunt is nog gedurende de rest van het stookseizoen (t/m april 2022) geopend. Lees meer over Tussenrapportage Meldpunt Energiealarm 2021-2022

rapport | publicatiedatum: 15 maart 2022

Verzoek om energiebesparende maatregelen

Je kunt je verhuurder vragen om energiebesparende maatregelen in jouw woning te nemen. Het gaat dan om isolatieglas (HR++ of tripelglas), isolatie van de vloer, de spouwmuren en het dak, en het vervangen van de verwarmingsketel. Je moet dit verzoek schriftelijk doen. Download de instructie met modelbrief. Lees meer over Verzoek om energiebesparende maatregelen

voorbeeldbrief / contract | publicatiedatum: 16 februari 2022

NOM-woningen met EPV

De Woonbond heeft onderzoek gedaan naar de ervaringen van huurders met nul-op-de-meterwoningen (NOM-woningen) met een energieprestatievergoeding (EPV). In totaal zijn er zo’n 3.300 huishoudens aangeschreven en hebben ongeveer 680 huurders (20%) de enquête ingevuld teruggestuurd. In dit rapport vind je de uitkomsten van het onderzoek. Lees meer over NOM-woningen met EPV

rapport | publicatiedatum: 27 januari 2022

Vergoedingentabel verduurzaming

Als er huurwoningen geïsoleerd worden, welke huurverhoging is dan redelijk? Daarover hebben Aedes (de koepel van woningcorporaties) en de Woonbond een 'vergoedingentabel' opgesteld.  In dit document vind je zowel de tabel als nadere uitleg erover. Dit document is bruikbaar bij gesprekken tussen huurders en woningcorporaties, wanneer er verduurzamingsmaatregelen op stapel staan. Lees meer over Vergoedingentabel verduurzaming

folder / brochure | publicatiedatum: 8 december 2021

Vocht- en schimmelaanpak in prestatieafspraken

Veel huurders kampen met vocht en schimmel in hun woning. De aanpak van schimmel- en vochtproblemen is erg lastig. Vaak zijn er meerdere oorzaken, zowel bouwtechnische problemen van de woning als de manier waarop de bewoners de woning gebruiken. De Woonbond adviseert daarom om vocht- en schimmelproblematiek als een apart onderwerp te behandelen bij het maken van prestatieafspraken en concrete afspraken te maken met de verhuurder en de gemeente. Lees meer over Vocht- en schimmelaanpak in prestatieafspraken

folder / brochure | publicatiedatum: 2 juli 2020
Resultaat 1 - 10  (van 33)

Pagina's

Verfijn resultaten

Trefwoord

De Woonbond is er voor huurders en hun organisaties!

Word nu lid en profiteer van alle voordelen