Digitale publicaties

Vocht- en schimmelaanpak in prestatieafspraken

Veel huurders kampen met vocht en schimmel in hun woning. De aanpak van schimmel- en vochtproblemen is erg lastig. Vaak zijn er meerdere oorzaken, zowel bouwtechnische problemen van de woning als de manier waarop de bewoners de woning gebruiken. De Woonbond adviseert daarom om vocht- en schimmelproblematiek als een apart onderwerp te behandelen bij het maken van prestatieafspraken en concrete afspraken te maken met de verhuurder en de gemeente. Lees meer over Vocht- en schimmelaanpak in prestatieafspraken

folder / brochure | publicatiedatum: 2 juli 2020

Modelbrief terugvorderen bemiddelingskosten kamerverhuur

Sinds 1 juli 2016 is het vragen van bemiddelingskosten aan de kamerzoekers terwijl er feitelijk voor de verhuurder gewerkt wordt verboden. Veel huurbemiddelaars brengen ten onrechte toch bemiddelingskosten in rekening bij kamerzoekers. Met deze voorbeeldbrief vorder je die kosten terug.  Lees meer over Modelbrief terugvorderen bemiddelingskosten kamerverhuur

voorbeeldbrief / contract | publicatiedatum: 15 september 2016

Verfijn resultaten

Trefwoord

De Woonbond is er voor huurders en hun organisaties!

Word nu lid en profiteer van alle voordelen