Waarom biedt de Woonbond geen deurwaardersactie meer?

Ik heb  onterecht bemiddelingskosten betaald aan een verhuurmakelaar. Ik heb in het nieuws gezien dat de Woonbond hier een deurwaardersactie tegen had lopen, maar die is gestopt. Waarom biedt de Woonbond deze dienst niet meer aan?

Vinger drukt op deurbel

Antwoord

De Woonbond heeft  tijdelijk aan leden de kans geboden om een deurwaarder in te schakelen, om zo onterecht betaalde bemiddelingskosten terug te vorderen. Daar is door heel veel mensen gebruik van gemaakt.  Er lopen honderden zaken tegen verhuurmakelaars in het hele land.

De deurwaarder waarmee de Woonbond samenwerkt, heeft het erg druk met al deze zaken. Om deze zaken juridisch tot een goed einde te brengen, hebben we ervoor gekozen om alle energie te steken in deze lopende zaken. Daarom moesten we helaas stoppen met het aannemen van nieuwe zaken.

Controleren of je een sterke zaak hebt?

Ben je benieuwd of het in jouw geval kan lonen om met behulp van een deskundige zoals een huurrecht advocaat, incassobureau of deurwaarder betaalde bemiddelingskosten terug te vorderen? Doe de online check die de Woonbond hiervoor heeft gemaakt.

Huurderslijn

Leden van de Woonbond kunnen voor een persoonlijk advies altijd terecht bij de Huurderslijn, de juridische ledendienst van de Woonbond.

Informatie uit deze vraagbaak kan verouderen of niet van toepassing zijn op uw persoonlijke situatie.

Voor een actueel en persoonlijk advies kunt u (lid worden en) bellen met de Huurderslijn.

publicatiedatum12 februari 2016
bemiddelingskosten

De Woonbond is er voor huurders en hun organisaties!

Word nu lid en profiteer van alle voordelen