Huurderslijn

Bellen met de Huurderslijn

Heeft u een vraag over uw rechten als huurder, of wilt u weten hoe u die rechten kunt verzilveren? Bel de Huurderslijn, onze telefonische ledenservice. Om advies te krijgen, moet u lid zijn van de Woonbond. Bent u nog geen lid, dan kunt u zich aan de telefoon aanmelden. Of u kunt via deze website lid worden.

De Huurderslijn (020-5517755) is bereikbaar op

  • maandag tot en met donderdag van 10.00 tot 13.00;
  • dinsdagavond van 18.30 tot 20.00.

Tijdens feestdagen en vakanties gelden aangepaste openingstijden.

Waarover bellen?

U kunt de Huurderslijn bellen met allerlei vragen en problemen die met de rechten van huurders te maken hebben. Bijvoorbeeld:

  • U krijgt een forse huurverhoging aangezegd en vraagt u af of u bezwaar kunt maken.
  • U moet een enorm bedrag aan servicekosten bijbetalen, terwijl het totaal onduidelijk is waar die verhoging vandaan komt.
  • Het onderhoud van woning laat voortdurend te wensen over, maar de verhuurder neemt uw klachten niet serieus.
  • U gaat binnenkort verhuizen en moet van de verhuurder nu opeens alle zelf aangebrachte veranderingen in de woning ongedaan maken.
  • Er blijken plotseling sloopplannen te zijn voor de buurt en de woningstichting begin al over een termijn waarbinnen u op zoek moet naar een andere woning.
  • Buren of andere omwonenden veroorzaken ernstige overlast maar de verhuurder onderneemt daar niets tegen.
  • De eigenaar dreigt met een huuropzegging omdat hij plannen heeft de woning te verkopen.
  • U vraagt zich af of een bepaling is uw huurcontract wel redelijk is.
  • Bij het sluiten van het huurcontract moet u enorm hoge bemiddelingskosten betalen.
  • Uw verhuurder dreigt u uit de woning te zetten omdat u in onderhuur zit.
  • U probeert woningruil, maar dat lukt dit omdat de verhuurder niet wil meewerken.
  • De verhuurder heeft renovatieplannen die u niet ziet zitten.
  • U twijfelt of u recht hebt op een verhuiskostenvergoeding omdat u gedwongen wordt om te verhuizen.

Voordat u belt...

Neem een kijkje in de vraagbaak voor huurders. Mogelijk vindt u daar al een antwoord op uw vraag.

In plaats van bellen

Als u belt naar de Huurderslijn wordt u het snelste geholpen. Is bellen voor u niet mogelijk, stel uw vraag dan via het formulier Mijn vraag aan de Huurderslijn. U kunt dit formulier insturen als u een ledenaccount heeft op deze website.

contact

Huurdersvragen

Antwoord op honderden vragen over de rechten van huurders.

De Woonbond is er voor huurders en hun organisaties!

Belangenbehartiger

De Woonbond komt op voor de belangen van huurders. We staan voor betaalbare huren, goede woningen in leefbare wijken en sterke huurdersorganisaties.  Wat hebben we de afgelopen jaren voor u bereikt?

Successen

Kennisexpert

Een goed geïnformeerde huurder krijgt meer voor elkaar! De Woonbond heeft tientallen brochures over de rechten van huurders en huurdersorganisaties. U bestelt ze in onze webwinkel. 

webwinkel
Word nu lid en profiteer van alle voordelen