Huurderslijn

Bellen met de Huurderslijn

Heb je een vraag over je rechten als huurder, of wil je weten hoe je die rechten kunt verzilveren? Bel de Huurderslijn, onze telefonische ledenservice. Om advies te krijgen, moet je lid zijn van de Woonbond. Of in het bestuur zitten van een huurdersorganisatie die lid van ons is. Ben je nog geen lid, dan kun je telefonisch een lidmaatschap regelen. Of je kunt via deze website persoonlijk lid worden.

De Huurderslijn (020-5517755) is bereikbaar op

  • maandag tot en met donderdag van 10 tot 13 uur
  • dinsdagavond van 18.30 tot 20 uur

Waarover bellen?

Je kunt de Huurderslijn bellen met allerlei vragen en problemen die met de rechten van huurders te maken hebben. Bijvoorbeeld:

  • Je krijgt een forse huurverhoging aangezegd en vraagt je af of he bezwaar kunt maken.
  • Je moet een enorm bedrag aan servicekosten bijbetalen, terwijl het totaal onduidelijk is waar die verhoging vandaan komt.
  • Het onderhoud van woning laat voortdurend te wensen over, maar de verhuurder neemt he klachten niet serieus.
  • Je gaat binnenkort verhuizen en moet van de verhuurder nu opeens alle zelf aangebrachte veranderingen in de woning ongedaan maken.
  • Er blijken plotseling sloopplannen te zijn voor de buurt en de woningstichting begin al over een termijn waarbinnen je op zoek moet naar een andere woning.
  • Buren of andere omwonenden veroorzaken ernstige overlast maar de verhuurder onderneemt daar niets tegen.
  • De eigenaar dreigt met een huuropzegging omdat hij plannen heeft de woning te verkopen.
  • Je vraagt je af of een bepaling is uw huurcontract wel redelijk is.
  • Bij het sluiten van het huurcontract moet je enorm hoge bemiddelingskosten betalen.
  • De verhuurder dreigt je uit de woning te zetten omdat je in onderhuur zit.
  • Je probeert woningruil, maar dat lukt dit omdat de verhuurder niet wil meewerken.
  • De verhuurder heeft renovatieplannen die je niet ziet zitten.
  • Je twijfelt of je recht hebt op een verhuiskostenvergoeding omdat je gedwongen wordt om te verhuizen.

Voordat je belt...

Neem een kijkje in de vraagbaak voor huurders. Mogelijk vind je daar al het antwoord op je vraag.

In plaats van bellen

Als je belt word je het snelste geholpen. Is bellen voor jou niet mogelijk, stel je vraag dan via  Mijn vraag aan de Huurderslijn. Om via die route een vraag in te sturen moet je eerst inloggen met je ledenaccount. 

contact

Huurdersvragen

Antwoord op honderden vragen over de rechten van huurders.

De Woonbond is er voor huurders en hun organisaties!

Word nu lid en profiteer van alle voordelen