Klantenservice
Wil je je persoonsgegevens wijzigen? In Mijn account pas je je gegevens makkelijk aan. Kom je er zelf niet uit of heb je een andere vraag? Kijk of je vraag hieronder staat. Of neem contact met ons op.
Contact, Lidmaatschap, Ledenkorting, Inloggen/account, Webwinkel, Webinars en opleiding, Huurderslijn, Tijdschriften.
Contact
Dat kan het beste via onze webformulieren.
- Als je lid bent kun je (inloggen en) advies vragen over huurzaken via Mijn vraag aan de Huurderslijn. Je krijgt direct een ontvangstbevestiging en je vraag komt direct op de juiste plek.
- Ben je geen lid, kun je niet inloggen of gaat je vraag over iets anders dan huren? Gebruik het contactformulier. Je krijgt direct een ontvangstbevestiging. Belangrijk: we geven niet-leden geen advies over huurzaken.
Stuur je liever een ‘gewone e-mail’? Richt je mail dan aan info@woonbond.nl. Belangrijk als je mailt:
- Schrijf duidelijk op wat je vraag of verzoek is
- Stuur niet ongevraagd bijlagen mee
- Vermeld je adres en telefoonnummer
- Vermeld ook je lidnummer
Let op: als je ‘gewone e-mail’ stuurt krijg je géén automatische ontvangstbevestiging. Antwoord op je mail volgt binnen 10 werkdagen. Voor vragen die haast hebben kun je dus beter bellen.
Met vragen over huren kun je de Huurderslijn bellen, als je lid bent. De telefoonnummers voor overige vragen vind je op onze contactpagina.
Bel je tijdens openingstijden met de Huurderslijn en kom je in de wachtrij? Dan kun je een terugbelverzoek inspreken, in plaats van te blijven wachten. We zorgen dan dat je wordt teruggebeld.
De Woonbond heeft een klachtenprocedure. In deze procedure zijn verantwoordelijkheden, werkwijze en beroepsmogelijkheden vastgelegd. Lees meer over de klachtenprocedure Woonbond.
Lidmaatschap
Ja, dat kan. De meeste mensen kiezen voor lid worden via de website. Je lidmaatschap is dan het snelste geregeld. Maar bellen als je lid wilt worden kan ook: 020 – 551 77 00 (ma t/m do 9 tot 16 uur en vr van 9 tot 12 uur).
Kijk voor informatie bij opzeggen van het Woonbond-lidmaatschap.
Ga naar Mijn account > Mijn gegevens, wijzig je woonadres en kies Opslaan. Als inloggen niet lukt -of als je de adreswijziging van een organisatie wilt doorgeven- kun je het formulier Verzoek voor ledenadministratie gebruiken.
Is je organisatie lid van de Woonbond? Met het formulier Verzoek voor ledenadministratie kun je nieuwe bestuursleden aan ons doorgeven. Je hoeft alleen bestuursleden aan te melden die tijdschriften van de Woonbond willen ontvangen en/of die een ledenaccount willen gebruiken.
Een persoonlijk lidmaatschapsjaar duurt 12 maanden. Als je bijvoorbeeld lid wordt op 1 april, loopt je lidmaatschap tot en met 1 april volgend jaar (en wordt daarna automatisch verlengd). Voor het persoonlijk lidmaatschap betaal je dus inderdaad voor een heel jaar.
Het lidmaatschapsjaar voor organisaties geldt voor een kalenderjaar en loopt van 1 januari tot en met 31 december. Voor de maanden die je niet lid was, krijg je korting op de contributie. Je betaalt dan dus niet voor een heel jaar.
Dat je Huurwijzer krijgt betekent niet automatisch dat je lid bent.
Huurwijzer gaat naar persoonlijke leden van de Woonbond en naar bestuursleden van organisaties die lid zijn.
Het kan ook zijn dat je Huurwijzer krijgt omdat je bewonersorganisatie een zogenaamd ‘achterbanabonnement’ heeft afgesloten. In dat geval ben je geen lid, maar ontvang je wel ons tijdschrift.
Nee, niet automatisch. Als een bewonersorganisatie lid is betekent dat niet dat alle bewoners die zij vertegenwoordigen zelf de Woonbond ledenservice kunnen bellen voor persoonlijk advies over huurkwesties. We geven alleen advies aan bestuursleden van organisaties die lid zijn en die bekend zijn in onze ledenadministratie.
Ga naar Mijn account > Mijn lidmaatschap.
Ga naar Mijn account > Mijn lidmaatschap. Ben je bestuurslid van een organisatie die lid is én persoonlijk lid? Dan zie je hier 2 lidmaatschappen.
Lidorganisaties kunnen in delen betalen. Neem contact op en vraag naar de ledenadministratie.
De contributie van het persoonlijk lidmaatschap kan niet in delen worden betaald.
De consulent-adviseur is hét aanspreekpunt voor organisaties die lid zijn van de Woonbond. Ze kennen de regio en weten wat er in de provincies speelt. Ze zijn gespecialiseerd in het ondersteunen van bewonersorganisaties en zijn thuis op meerdere gebieden. Denk aan de Overlegwet, huurbeleid, fusie, wijkvernieuwing of renovatie. Voor grote projecten bieden ze intensieve ondersteuning.
Neem contact op met je regionaal contactpunt. Zij kunnen je vertellen wie de consulent-adviseur is voor jullie organisatie.
Ja, alle personen kunnen persoonlijk lid worden. Hiervoor hoef je geen huurder te zijn. Ook kan iedereen een abonnement nemen op onze tijdschriften en boeken.
Voor organisaties gelden wel eisen aan het lidmaatschap. Onze statuten bepalen dat het moet gaan om een ‘belangengroepering die bewonersbelangen behartigt en in meerderheid uit huurders en woningzoekenden bestaat’.
Ledenkorting
Log in voordat je een bestelling plaatst in de webwinkel. Als je bent ingelogd met je ledenaccount, krijg je automatisch de ledenprijs te zien.
De Woonbond heeft twee soorten ledenaccounts: voor persoonlijke leden en voor bestuursleden van lidorganisaties. De korting voor beide ledengroepen verschilt.
Het kan zijn dat je e-mailadres nog niet in onze administratie staat. Of dat je wel een ledenaccount hebt, maar dat dit (nog) is verbonden met jouw oude e-mailadres (waarmee je ooit lid bent geworden).
Bel of mail naar ledenadministratie@woonbond.nl om te vragen hoe je in onze administratie staat.
Is in onze administratie bekend dat jouw organisatie lid is en dat jij daar in het bestuur zit? Dan krijg je automatisch ledenkorting.
Wil je dat andere bestuursleden van jouw organisatie kunnen zien wat jij besteld hebt? Kies dan voor ‘Bestellen als organisatie’.
Het kan zijn dat in onze administratie (nog) niet bekend is dat je bestuurslid bent. Het kan ook zijn dat je met een ander e-mailadres in onze administratie staat. Of dat je organisatie geen lid meer is.
Bel ons en vraag naar de ledenadministratie om te achterhalen wat er aan de hand is. Of mail ledenadministratie@woonbond.nl
Ja, als je organisatie lid is en aan onze ledenadministratie heeft doorgegeven wie de bestuursleden zijn en wat hun mailadres is, kunnen al deze bestuursleden met korting bestellen.
Let op! Een account is persoonsgebonden. Je medebestuursleden loggen dus in met hun eigen e-mailadres.
Inloggen / account
- Ga naar Inloggen
- Kies Wachtwoord vergeten?
- Voer je e-mailadres in
- Klik op ‘bevestigen’
Als je e-mailadres bij ons bekend is, ontvang je een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.
Weet je je relatienummer (lidnummer)?
- Ga naar Inloggen
- Kies Wachtwoord vergeten?
- Voer je relatienummer in
- Klik op ‘bevestigen’
Er gaat dan een e-mail naar het e-mailadres dat bij dit relatienummer hoort.
Weet je niet wat je relatienummer is?
Bel ons en vraag naar de ledenadministratie. Zij kunnen je vertellen met welk e-mailadres je in onze administratie staat. Of wat je relatienummer is.
Het kan zijn dat je e-mailadres helemaal niet in onze administratie staat. Ook dit kan de ledenadministratie voor je uitzoeken.
Controleer de spambox (ongewenste e-mail) van je e-mail.
Nog steeds geen resetlink? Bel ons en vraag naar de ledenadministratie.
Nee, dat kan niet.
Het kan wel zijn dat je met meerdere e-mailadressen verschillende accounts hebt. Bijvoorbeeld als je met verschillende e-mailadressen bestellingen hebt gedaan of met verschillende adressen een abonnement op nieuwsbrieven hebt genomen.
Stuur -met je nieuwe mailadres- een mailtje naar ledenadministratie@woonbond.nl. Vertel in je mailtje:
- je oude mailadres
- je postadres
- als je dat weet, je lidnummer
Als je een van de volgende acties uitvoert krijg je automatisch een account:
- Online kopen van een persoonlijk lidmaatschap
- Artikel kopen in de webwinkel
- Inschrijven voor een nieuwsbrief
Ben je bestuurslid bij een bewonersorganisatie die lid is van de Woonbond? En heeft die organisatie jou bij ons aangemeld als bestuurslid? Dan heb je (ooit) een e-mail ontvangen met een activatielink. Klik op die link om je account in gebruik te nemen. Of vraag een nieuwe link aan via ‘Wachtwoord vergeten‘.
Webwinkel (boeken, contracten)
Kijk hier voor algemene informatie over het bestellen van boeken en E-books in onze webwinkel.
Je vindt hier de algemene voorwaarden van de Woonbond.
Huurderslijn
Ja. Wat misschien een simpele vraag lijkt, kost evengoed tijd om goed te beantwoorden. Ook roept het antwoord vaak weer andere vragen op.
Probeer anders eerst de zoekfunctie of neem een kijkje bij de Thema’s (in het hoofdmenu). Je kan ook kijken bij de veelgestelde vragen. Mogelijk vind je daar al het antwoord op je vraag.
Bij de Huurderslijn geven we advies over je rechten als huurder. We vertellen je wat je zelf kan doen en wat je rechten zijn.
We nemen het werk dus niet helemaal van je over en kunnen bijvoorbeeld niet namens jou een procedure bij de Huurcommissie starten.
Tijdschriften
Nee, dat kan (nog) niet. Het maken en verspreiden van digitale edities vraagt veel extra tijd en techniek.
Als lid/abonnee kan je wel de pdf’s van onze tijdschriften bekijken in het Huurwijzer-archief en Huurpeil-archief. Het archief wordt steeds bijgewerkt tot het een-na-laatste nummer. Het huidige nummer staat er dus nog niet bij.
Als het om 1 abonnement gaat, gebruik dan het formulier voor aanvragen van een tijdschriftabonnement. Wil je organisatie meerdere (extra) abonnementen? Stuur dan een e-mail naar ledenadministratie@woonbond.nl. Vertel in die mail:
- om welk blad het gaat: Huurwijzer, Huurpeil of allebei
- om hoeveel exemplaren het gaat
- op welk(e) adres(sen) er bezorgd moet worden
- naar welk adres de factuur moet
Neem contact op met je regionaal steunpunt of je consulent-adviseur. Meer informatie over het achterban-abonnement.