Advies en ondersteuning

Onze lidorganisaties krijgen ondersteuning van consulenten. Die ondersteuning maakt deel uit van het lidmaatschap, maar is in principe kortdurend. Zodoende kunnen alle lidorganisaties profiteren van deze dienstverlening. Wie behoefte heeft aan verdergaande ondersteuning kan tegen ledentarief een beroep doen op extra diensten.
Hoe kunnen we helpen?
Wanneer en waarmee kunnen wij helpen? Een aantal voorbeelden:
- Je wilt je verhuurder adviseren om de streefhuren naar beneden bij te stellen. Je wilt dit advies onderbouwen met cijfers over de financiële positie van je verhuurder en zoekt een specialist die daarbij kan helpen.
- Er staat een ingrijpende renovatie op stapel. Je zoekt een adviseur die ervoor kan zorgen dat bewoners op een goede manier worden betrokken bij dit proces.
- Je verhuurder heeft plannen om veel woningen te verkopen. Jullie huurdersorganisatie is het daar niet mee eens. Jullie willen worden begeleid door een ervaren bemiddelaar.
- In jullie gemeente worden nieuwe prestatieafspraken gemaakt, waar je als huurdersorganisatie ook bij betrokken bent. Je wilt het best mogelijke bereiken voor je huurders en hebt behoefte aan adviseur die helpt bij de onderhandelingen.
- Jullie verhuurder heeft energiebesparende maatregelen voorgesteld, maar jullie betwijfelen of dit huurders wel voldoende op gaat leveren. Je wilt een second opinion van een specialist.
Jullie consulent kan meer vertellen over dit soort dienstverlening. Hij of zij brengt je graag in contact met de adviseur of onderzoeker die in jullie situatie het beste van dienst kan zijn.