Gegevensregistratie
Deze informatie is bedoeld voor huurdersorganisaties die lid zijn van de Woonbond.
De Woonbond wil zo goed mogelijk voldoen aan de AVG, de Algemene Verordening
Gegevensbescherming. In onze ledenadministratie willen we alleen gegevens opslaan die noodzakelijk zijn om u gebruik te laten maken van onze diensten. We streven ook naar een beheersbare administratie, met zo min mogelijk datafouten en zo min mogelijk nodeloze opslag van gegevens.
U helpt ons bij zorgvuldig databeheer door de volgende richtlijnen op te volgen:
Check waar behoefte aan is
Check vóór u gegevens van een bestuurslid of bewonerscommissie aan ons doorgeeft wat de behoefte is van dit bestuurslid of deze bewonerscommissie:
- Huurwijzer en/of Huurpeil in de bus? Geef een postadres door.
- Ledenaccount en/of nieuwsbriefabonnement? Geef een mailadres door.
- Wil uw bestuurslid of bewonerscommissie géén tijdschriften thuisgestuurd krijgen en ook geen ledenaccount? Of weet u dat (nog) niet zeker? Geef dan géén gegevens door.
Controleer of mailadres klopt
Controleer vóór u een mailadres van een bestuurslid of bewonerscommissie aan de Woonbond doorgeeft:
- Of het mailadres bestaat / berichten kan ontvangen
- Of het om het mailadres gaat waarmee de eigenaar straks wil kunnen inloggen.
U kunt het mailadres van uw bestuurslid/bewonerscommissie bijvoorbeeld eerst zelf een bericht sturen waarin u vraagt of dit het gewenste mailadres is voor een ledenaccount bij de Woonbond.
1 mailadres per bewonerscommissie
Heeft uw huurdersorganisatie meerdere aangesloten bewonerscommissies die een ledenaccount wensen? Geef per bewonerscommissie 1 mailadres aan ons door.