Belangenbehartiger
De Woonbond komt op voor de belangen van huurders. We staan voor betaalbare huren, goede woningen in leefbare wijken en sterke huurdersorganisaties. Wat hebben we de afgelopen jaren voor u bereikt?
SuccessenBetaal je een all-in huurprijs? Dat wil zeggen, betaal je één bedrag voor huur, energie en eventueel andere servicekosten? Dan mag je verhuurder de huur niet verhogen. Doet de verhuurder dat wel? Dan kan je de huurverhoging met succes weigeren.
Omdat het voor huurders niet mogelijk is om bij een all-in huur te controleren wat nou precies de huurstijging ten opzichte van de kale huurprijs is, en dus niet te controleren is of de stijging niet hoger is dan toegestaan, mag een verhuurder een all-in huurprijs niet verhogen.
Omdat de energiekosten hard stijgen, is het voor verhuurders die een all-in huur hanteren waarbij de energiekosten onderdeel zijn van de prijs, aanlokkelijk om toch te proberen een all-in huurprijs te verhogen. Maar dat mag dus niet. Daarvoor moet een huurprijs zijn uitgesplitst.
Als je een all-in prijs betaalt kun je de huurverhoging dus met succes weigeren. Maar er zijn nog meer gegronde redenen om bezwaar te maken tegen de huurverhoging. Doe onze online huurverhogingscheck, en kijk of je huurverhoging aan alle regels voldoet. Zo niet, dan levert de check een model bezwaarbrief die past bij jouw situatie.
Lees meer over een all-in huurprijs in onze huurdersvraag 'Wat is een all-in huur?'.
De Woonbond komt op voor de belangen van huurders. We staan voor betaalbare huren, goede woningen in leefbare wijken en sterke huurdersorganisaties. Wat hebben we de afgelopen jaren voor u bereikt?
SuccessenVragen over huren of problemen met je verhuurder? Woonbondleden vragen advies bij de Huurderslijn (020-551 77 55).
Een goed geïnformeerde huurder krijgt meer voor elkaar! De Woonbond heeft tientallen brochures over de rechten van huurders en huurdersorganisaties. Je bestelt ze in onze webwinkel.
webwinkel